در حال بارگذاری ...
اکبر رحمتی"بازیگر پیشکسوت تئاتر"

شرایط حضور در تئاتر همچنان دشوار و طاقت‌فرساست

"اکبر رحمتی"، بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما، این روزها پس از غیبتی طولانی، به طور همزمان در دو نمایش ایفای نقش می‌کند. نمایش "کهربا" نوشته و کارگردانی "سیمین امیریان" و "دزداب" به کارگردانی "هادی مرزبان" دو نمایشی هستند که رحمتی در آنها بازی دارد.

رحمتی درباره حضورش در این دو نمایش‌ گفت: «شرایط کار کردن در تئاتر خیلی مشکل است، چون اجرای یک تئاتر، مشکلات بسیاری را به دنبال دارد؛ باید ماه‌ها منتظر سالن ماند و بعد، چندین ماه تمرین کرد و با این شرایط، بسیار دشوار است که آدم بتواند همچنان در تئاتر باقی بماند؛ اما در عین حال بازی در نمایش "دزداب" را با تشویق و اصرار "امیر دژاکام" پذیرفتم.» 
رحمتی که پس از 16 سال دوری از تئاتر با نمایش "کهربا" به این عرصه بازگشته، درباره حضورش در این نمایش گفت: «نمایش "کهربا" را خیلی دوست دارم و از نقش خود بسیار راضی‌ام. استقبال از این نمایش خیلی خوب بوده و امیدوارم همین روند ادامه داشته باشد.»
رحمتی ادامه داد: «با این حال بیشتر ترجیح می‌دهم در تلویزیون بازی کنم تا در تئاتر؛ چون ارتباط گسترده‌تری با مردم و مخاطبان دارد.»
وی در پاسخ به این سوال که «آیا تمایلی به کارگردانی تئاتر دارد یا خیر؟» گفت:« بازیگری را بیشتر دوست دارم؛ زیرا معتقدم دلیلی ندارد هر فردی بازیگری می‌کند، کارگردانی را هم تجربه کند. این دو کار، دو مقوله جدا از هم هستند و من علاقه‌مندم به عنوان یک بازیگر، با کارگردانان خوب، تئاتر کار کنم.»
آخرین نمایشی که "اکبر رحمتی" در آن حضور داشته "پرنده سبز" به کارگردانی دکتر "محمود عزیزی" بود که سال‌ها قبل در تالار سنگلج اجرا شد.

 




نظرات کاربران