در حال بارگذاری ...
مدیر بخش مسابقه عکس جشنواره تئاتر فجر خبر داد:

افزایش شرکت کنندگان مسابقه عکس در جشنواره تئاتر فجر

رضا معطریان مدیر برگزاری بخش عکس جشنواره تئاتر فجر از افزایش آمار شرکت کنندگان در بخش عکس این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: در این دوره شاهد بیشترین شرکت‌کننده در بخش عکس بوده‌ایم.

رضا معطریان مدیر برگزاری بخش عکس جشنواره تئاتر فجر از افزایش آمار شرکت کنندگان در بخش عکس این دوره از جشنواره خبر داد و گفت:  در این دوره شاهد بیشترین شرکت‌کننده در بخش عکس بوده‌ایم.

معطریان در گفت‌وگو با روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ادامه داد: تعداد عکاسان شرکت کننده در این دوره از جشنواره در قیاس با سال گذشته دو برابر افزایش یافته که از بین آنها 50عکاس از دیگر شهرها آثار خود را ارسال کرده‌اند.

این عکاس تئاتر با اشاره به تنوع عکس‌های ارسالی اضافه کرد:عکس‌های ارسالی این دوره فقط مختص به چند نمایش اجرا شده در سالن‌های دولتی نبود، چراکه امسال شاهد عکس‌های متنوع‌تری از گونه‌های مختلف نمایشی و سالن‌های خصوصی بودیم.

معطریان ادامه داد: باتوجه به افزایش تعداد نمایش‌های اجرا شده در سال و برنامه‌ریزی‌های درست جشنواره اعم از فراخوان‌ها و قضاوت به موقع عکس‌های ارسال شده، بخش عکس توانسته اعتماد عکاسان را بیشتر جلب کند که نتیجه‌اش را در افزایش شرکت‌کنندگان این دوره دیده‌ایم.

وی درباره افزوده شدن برج میلاد برای برپایی نمایشگاه عکس و پوستر این دوره از جشنواره گفت: در برج میلاد امکان چاپ عکس‌های بزرگ‌تر وجود دارد اما در خانه هنرمندان به دلیل کمبود فضا به اجبار عکس‌های کوچک‌تری را چاپ می‌کنیم  که برگزاری این نمایشگاه‌ها در کنار هم می‌تواند کمک بسزایی برای بیشتر شناخته شدن عکاسان کند.

رضا معطریان در پایان درباره دلایل مهجور ماندن عکاسان در تئاتر گفت: عکاسی در اقلام تبلیغاتی تئاتر خیلی جدی گرفته نمی‌شود و همین نکته سبب شده با همان سرعتی که عکاسان جذب تئاتر می‌شوند با همان سرعت از عکاسی تئاتر فاصله بگیرند. عکاسی تئاتر باید به شکلی از طرف گروه‌های نمایشی جدی گرفته شود که پاسخگو بخشی از هزینه‌های زندگی عکاس تئاتر باشد.و این نکته با حمایت و پیگیری خود صنف عکاسان خانه تئاتر امری دست یافتنی است.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن ماه برگزار می‌شود.




نظرات کاربران