در حال بارگذاری ...
"محمد صمدی" مدیر تماشاخانه "ارغنون":

تماشاخانه های خصوصی می توانند مشارکت بیشتری دربرگزاری
جشنواره تئاتر فجر داشته باشند

بخش به علاوه تئاتر فجر، امسال با نمایش های متنوعی در سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد. هفت تماشاخانه خصوصی تهران برای نخستین بار با مشارکت دبیرخانه جشنواره اقدام به راه اندازی "به علاوه تئاتر فجر " در دوره سی و چهارم جشنواره کردند. به همین مناسبت ستاد خبری روابط عمومی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با "محمد صمدی" مدیر تماشاخانه "ارغنون" یکی از هفت تماشاخانه حاضر در بخش به علاوه گفت و گویی انجام داد.
صمدی در پاسخ به این سئوال درخصوص چگونگی شکل گیری بخش به علاوه و تاثیر آن بر تماشاخانه های خصوصی گفت: حدود دو ماه پیش در نشستی با دکتر سعید اسدی دبیر جشنواره تئاتر فجردرباره حضور تماشاخانه های خصوصی و اینکه به چه شکل می توانیم مشارکت داشته باشیم با ایشان صحبت کردیم. که در نهایت با موافقت ایشان مقرر شد بخش به علاوه تئاتر فجر به جشنواره اضافه شود و در واقع سالن های خصوصی بتواند در جشنواره مشارکت داشته باشند.در ادامه نیز مقرر شد تا هر تماشاخانه رپرتواری از اجراهای منتخب تماشاخانه خود در سال 94 را در بخش به علاوه بگنجاند. همچنین قرار بر این شد تا آقایان یوسف باپیری، اشکان خیل نژاد و مرتضی میرمنتظری نیز امور مربوط به هماهنگی، مدیریت برنامه ها و ارتباطات این بخش با دبیرخانه جشنواره را نیز بر عهده بگیرند.
مدیر تماشاخانه ارغنون درباره میزان مشارکت و اثر گذاری بخش خصوصی در جشنواره تئاتر امسال نیز گفت: بخش به علاوه جشنواره امسال برای اولین بار است  که در جدول برنامه های جشنواره فجر قرار گرفته بنابر این باید اندکی به انتظار نشست تا ببینیم در جریان جشنواره  مشارکت بخش خصوصی مثبت و تاثیر گذار بوده یا خیر. البته تا کنون از سوی دبیرخانه جشنواره نهایت همکاری ها  با این بخش انجام شده که  امیدواریم در ایام جشنواره هم به این شکل جلو برود.
صمدی درباره برنامه های تماشاخانه ارغنون برای میزبانی جشنواره نیز گفت:  تماشاخانه ارغنون تلاش کرده است تمرکز خودش را فقط در قسمت اجرا و کیفیت کارها بگذارد. به همین دلیل تلاش کردیم  برای بخش به علاوه جشنواره که خیلی هم برای تماشاخانه ما مهم است تمرکزمان را فقط بر روی اجراها بگذاریم، که درنهایت نیز شش نمایش مهمانسرای دو دنیا، جوادیه، فردا، اژدهاک، زن از خاطره عکس می گرفت و مراسم قطع دست در اسپوکن را معرفی کردیم.
این مدیر تماشاخانه خصوصی در ادامه سخنانش درباره میزان آمادگی تماشاخانه های خصوصی برای میزبانی تولیدات جشنواره در دوره های آینده این رخداد هنری و اجرای جشنواره نمایش ها در این تماشاخانه ها گفت: بخش خصوصی به طور قطع و یقین آمادگی و علاقه مشارکت گسترده تر در جشنواره تئاتر فجر را برای سال های آینده دارد و بسیار امیدواریم تا این روند در سال های آینده گسترده تر و بهتر شود.
محمد صمدی در خاتمه درخصوص ارزیابی خود از برنامه های سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت:
امسال به عنوان تهیه کننده ،دو اثر در بخش مرور داشتم که یکی از آنها انتخاب شده است واقعا می توانم بگویم بخش مرور (که خود من بیشتر درگیر آن بودم) پیشرفت خوبی نسبت به سالهای گذشته داشته است انتخاب آثار نسبت به دوره های پیشین تئاتر فجر با دقت بهتری انجام شده است در بخش مرور، البته این پیش بینی بنده است. به نظر من باید به نکات مثبت بیشتر فکر کرد که چه کارهای میتوان برای سال های آینده جشنواره تئاتر فجر انجام داد به طور مثال بخش به علاوه میتواند در سال های آینده کاندیداهایی را در بخش دریافت تندیس و جوایز داشته باشد که بسیار مفید خواهد بود.
تماشاخانه ارغنون درخیابان نوفل لوشاتو بعد از چهار راه رازی نرسیده به ولیعصر بن بست زیبا واقع شده و در روزهای برگزاری سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ساعت های 18 و 30/20 پذیرای نمایش های بخش به علاوه تئاتر فجر است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران