در حال بارگذاری ...

پیام علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه آغاز سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر پیامی را به مناسبت فرارسیدن جشنواره صادرکرد.
به گزارش ستاد خبری روابط عمومی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر متن پیام علی مرادخانی به این شرح است:
به نام خداوند بی همتا
بی گمان تئاتر عرصه بی بدیلی برای اقناع ریشه های تشنه اجتماعی و فرهنگی ملتهاست. این هنر غنی راهی است برای تلطیف عصیانگریهای امیال انسانی و صیقل روح خمود و خسته انسان از آلام زندگی پرتلاطم روزمره.
این هنر گرانمایه از کهن دیرباز تا حال حاضر همواره راهی برای رهایی از یکسونگری و شاهراهی برای رسیدن به تکامل و عمق معنای انسانیت و کمال گرایی بوده است. تمنای روح و میل همیشگی زیست آدمی برای رسیدن به این کمال خلق اثری ماندگار با توجه به وجوه اضلاع هرم زندگی در ذات درونی بشر، مبین این است که می توان با غلیان احساس و تلفیق آن با کمال گرایی و بهره از حسن جمال صنع پروردگار در آینه طبیعت به راز ماندگاری احساس و تبدیل آن به قاب عکسی بر روی دیوار زندگی پی برد.
 امروز عرصه این هنر شریف با تمام اشراف و سیطره خود بر روحیات پر هیاهوی جامعه سراسیمه، شتابزده و سرگردان در احوالات زمینی، توانسته با توانمندی خلاقانه فضایی متفاوت و به دور از این هیاهوها ایجاد نماید و با تلنگری کوچک به بودن هایی که می بایست باشند پرداخته و از نبودن هایی که می بایست نباشند اجتناب می کند.
باشد که در آخر دیگر سؤال از بودن و نبودن تنها به بودن ها سو بگیرد و مسئله آن باشد که دیگر مسئله این نیست که باشیم یا نباشیم بلکه مسئله آن است که چگونه باشیم.
در سالی که مزین است به نام همدلی و همزبانی دولت و ملت ما نیز بر آن شدیم تا فارغ از هرگونه چگونگی این بودن و نبودن ها همراه تر و همزبان تر با شما هنرمندان بر سر دایره بازی تماشاگر باشیم و نظاره گر هنرمندی شما فرهیخته گان گرانقدر. شما که با تمام سختی های پیش رو طنازانه قلم بر این تابلوی فاخر می زنید و این خودِ زندگی است.
حضور گسترده شما عزیزان هنرمند از نسل های مختلف، نشانگر پویایی این هنر مردمی است و دریچه ای بر فردای امیدبخش تئاتر ایران. ان شاالله.
 
علی مرادخانی 
 




نظرات کاربران