در حال بارگذاری ...

نمایشگاه چهل سال اسناد تئاتر انقلاب اسلامی، 26 بهمن افتتاح می‌شود

نمایشگاه چهل سال اسناد تئاتر انقلاب اسلامی روز جمعه ۲۶ بهمن ساعت ۱۶ در موزه فلسطین واقع در موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح و همزمان با آن از کتاب «تئاتر و انقلاب» نیز رونمایی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر، نمایشگاه چهل سال اسناد تئاتر انقلاب اسلامی ایران، برای نخستین بار در قالب سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر برگزار می‌شود. 


این نمایشگاه ارائه‌ای جدید از اسناد تئاتر کشور در چهل سال گذشته است و شامل اسنادی مربوط به چند سال پیش از انقلاب، که از لحاظ محتوا با این نمایشگاه مرتبط بوده است نیز می‌شود. 


کلیت اسنادی که در این نمایشگاه ارائه می‌شود و مدیریت آن بر عهده ابراهیم حسینی است در قالب هنرهای تجسمی خواهد بود و زیرشاخه‌هایی چون پوستر، بروشور، تراکت، دست‌نوشته‌ها، نامه‌نگاری‌ها و عکس شامل عکس‌های روی صحنه و پشت صحنه را دربرمی‌گیرد که بدون هیچ گونه دخل و تصرف و روتوشی ارائه خواهد شد. 


نمایشگاه چهل سال اسناد تئاتر انقلاب اسلامی براساس دو خوانش پیش می‌رود. یک خوانش تصویری در قالب هنرهای تجسمی با زیرشاخه‌های ذکر شده و یک خوانش ادبی در قالب برنوشته‌هایی که مانند بیانیه‌ی تیم پژوهشی عمل می‌کند و به بسیاری از سوالات پاسخ می‌دهد. 


تعداد سندهای ارائه شده در این نمایشگاه در حدود 700 الی 800 مورد است و از طرق مختلف به دست برگزارکنندگان آن رسیده است. بخشی از آن از طریق اداره کل هنرهای نمایشی، مرکز اسناد مجموعه‌ی تئاتر شهر و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تامین شده و بخشی دیگر از طریق خود هنرمندان فرستاده شده است. 


این نمایشگاه به عنوان یک پیشنهاد به اهالی تئاتر بهانه‌ای است برای تجلیل از کسانی که سال‌هاست به هر دلیلی تئاتر کار نکرده‌اند و یا در قید حیات نیستند و یا از توان و انگیزه‌ی لازم بی‌بهره‌اند و فرصتی است که نسل جدید در قالب پوستر، عکس، بروشور، لوگو، نشان و غیره به یاد بیاورد که عقبه آن‌چه امروز در دست دارد چه بوده است. 


نمایشگاه چهل سال اسناد تئاتر انقلاب اسلامی همزمان با پنجمین روز از سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر، جمعه 26 بهمن ساعت 16 در موزه‌ی فلسطین واقع در موسسه‌ی فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر افتتاح می‌شود. 


همزمان با این مراسم، رونمایی از کتابی شامل 10 مقاله برتر سمینار «بررسى تئاتر پس از انقلاب اسلامى» تحت عنوان «تئاتر و انقلاب» به همت مهدی حامدسقائیان دبیر علمی این سمینار و نصرالله قادری مدیر بخش انتشارات و پژوهش سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر نیز انجام خواهد شد.   


نمایشگاه فوق همه روزه از شنبه تا چهار شنبه از ساعت 10 تا 18 و روزهای پنجشنبه از ساعت 10 تا 15 و روز های جمعه از ساعت 15 تا 18 جهت بازدید دایر خواهد بود.


علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید از این نمایشگاه تا چهارم اسفند به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، خیابان بزرگمهر، نبش خیابان برادران شهید مظفر، پلاک 74 مراجعه کنند. 


بخش چهل‌ سالگی انقلاب سی و هفتمین جشنواره‌‌ی بین‌المللی تئاتر فجر به مناسبت سالگرد چهل ‌سالگی انقلاب اسلامی در ایران به مدیریت رضا صمدپور طراحی شده و شامل شش بخش اجرای نمایش‌های صحنه‌ای، نمایش‌های خیابانی، سمینار علمی تخصصی «بررسی تئاتر پس از انقلاب اسلامی»، نمایشگاه چهل سال اسناد تئاتر انقلاب اسلامی، نشست‌های تخصصی تاریخ تئاتر شفاهی و نمایش‌های رادیویی است. 


سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر از 22 بهمن تا چهارم اسفند به دبیری نادر برهانی‌مرند در جریان است.




نظرات کاربران