در حال بارگذاری ...
«تئاتر فجر استانی» رییس انجمن هنرهای نمایشی استان چهارمحال و بختیاری:

بهترین هدف جشنواره‌ی تئاتر فجر استانی تبادل اطلاعات بین هنرمندان نمایش استان‌ها است

کامیار معتمدیان عضو انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره‌ی تئاتر فجر استانی به غیر از اینکه برای مردم استان مفید است شاید بتوان گفت بهترین هدف آن تبادل اطلاعات بین هنرمندان نمایش استانها است.

به گزارش روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره‌ی بین المللی تئاتر فجر معتمدیان در گفتگو با تئاتر چهارمحال و بختیاری افزود: تجربه های جدید نمایشی وقتی در استانها اجرا می شود هم در بعد  آموزشی برای هنرمندان تئاتر و هم برای جذب مردم برای دیدن نمایش بسیار مفید است.

او گفت: جشنواره‌ی تئاتر فجر استانی که در سال گذشته نیز در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد با استقبال خوب مردم استان روبه رو شد که خوشبختانه امسال نیز این استقبال وجود دارد و این به دلیل آن است که آثار شرکت کننده در این جشنواره از کیفیت خوبی برخوردار است.

عضو انجمن نمایش استان درباره‌ی مشکلات برگزاری این جشنواره اظهار داشت: عمده مشکل ما در برگزاری این جشنواره مشکل مالی است ما به عنوان انجمن نمایش خواهان این هستیم که گروه های نمایشی دیگر هم در استان اجرا داشته باشند و یا اینکه گروه های نمایشی شرکت کننده در جشنواره بتوانند کل جشنواره را حضور داشته تا از آثار یک دیگر دیدن کنند و زمینه بحث و تبادل نظر بیشتر مهیا شود ولی به دلیل مشکلات عمده‌ی مالی نمی توانیم به این امر دست پیدا کنیم.

معتمدیان گفت: تا کنون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام توان خود را برای برگزاری جشنواره های اینچنینی گذاشته و خواهان این هستیم که مدیران ارشد استانی و دیگر ادارات استان نیز برای اینچنین برنامه های فرهنگی هزینه کنند تا بتوانیم به بهترین شکل این برنامه ها را برگزار کنیم.

این کارگردان تئاتر افزود: این که جشنواره تئاتر فجر چند سالی است با برگزاری جشنواره فجر استانی به یک همایش تبدیل شده و فجر استانی غیر رقابتی است و گروه های بیشتری می توانند در بخش جشنواره استانی اثر خود را در دیگر استانها به نمایش بگذارند بسیار مفید است ولی این که گروها در این جشنواره ها به طور کامل حضور ندارند تا از ایده ها و آثار یکدیگر بهره مند شوند شاید از کمبودهای این جشنواره است که امیداوارم سیاست گذاران تئاتر کشور برای این امر چاره ای بیندیشند.

سرپرست گروه نمایش خورشید شهرکرد راه یافته به بخش الف تئاتربین المللی فجر گفت: گروه نمایش خورشید با نمایش « آنشرلی با موهای خیلی قرمز» امسال در بخش الف جشنواره با دیگر آثار تئاتر ایران رقابت خواهد کرد و من به عنوان سرپرست این گروه خوشحالم که بچه های جوان گروه نمایشم موفق بوده اند و در این چند سال اخیر توانسته اند با آثار خود به جشنواره فجر راه پیدا کنند.

او بزگترین مشکل تئاتر را در شهرستانها نبود مخاطب دانست و گفت : امیدوارم تئاتر استان بتواند در سال های آینده مخاطب خود را پیدا کند.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری : سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر استانی 20 الی 23 دی در شهرکرد برگزار می شود.




نظرات کاربران