در حال بارگذاری ...
«تئاتر فجر استانی» حسن رونده کارشناس اداره کل هنرهای نمایشی

جای مدیران ارشد چهارمحال و بختیاری در جشنواره‌ی تئاتر فجر استانی خالی است

حسن رونده در گفتگو با تئاتر چهارمحال و بختیاری گفت : متاسفانه مدیران ارشد استان چهارمحال و بختیاری استقبال کمی از جشنواره‌ی تئاتر فجر استانی داشته اند و جای خالی آنها بسیار حس می شود.

به گزارش روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره‌ی بین المللی تئاتر فجر؛ رونده کارشناس مرکز هنرهای نمایشی کشور در خصوص مشارکت مدیران ارشد استانی افزود: جای خالی مدیران استانی در جشنواره نشان از نبود دغدغه‌ی فرهنگی در میان مدیران است و این نشانه یک آسیب جدی برای این استان محسوب می شود.

رونده اظهار داشت: سیاست اداره کل هنرهای نمایشی تمرکز زدایی است و بیشتر تقویت و استقبال هنرمندان از اجراهای عموم است. یکی از دلایل برگزاری جشنواره های تئاتر فجر استانی از سوی مرکز هم همین تمرکز زدایی و حمایت از اجرای عموم است.

او گفت : تبادل گروه های نمایشی از استانهای مختلف یکی دیگر از اهداف این جشنواره است چرا که هنرمندان تئاتر استان ها با آثار دیگر آشنا می شوند .

به گفته‌ی این کارشناس هنرهای نمایشی یکی از مشکلات تئاتر مشکل سخت افزاری است متاسفانه بخشی از سالن های ما در استان ها بدون کار شناسی است. در ساخت سالن های نمایشی در استان های کشور به اقلیم آن استان توجه ای نمی شود .

رونده افزود: دیگر مشکل تئاتر این است که هنوز تئاتر در سبد خانواده های ایرانی قرار نگرفته است باید مردم استان ها به این سمت راهنمایی شوند که چقدر به تئاتر نیاز دارند و ما باید بتوانیم مردم را به سوی تئاتر هدایت کنیم. موضوعاتی که ما برای تولید نمایش انتخاب میکنیم بسیار مهم است ما باید در تولید نمایشهایمان هوشمندانه برخورد کنیم و بر اساس نیاز مردم نمایشنامه ها و تئاتر خود را تولید کنیم.

او اظهار داشت : برخی از استانها در جذب مخاطب موفق بوده اند و دلیل موفقیت آنها این است که هنرمندان این استانها نسبت به نیاز مردم نمایش تولید کرده اند. شاید نیاز مندی نمایش در برخی استان ها شکل نگرفته و باید به این امر بسیار توجه کرد چرا که در برخی استانها نمایش ها بسیار خوب مخاطب دارند و حتی نیازی به بوجه دولتی ندارند.

کارشناس مرکز هنرهای نمایشی کشور گفت: باید نهاد های دیگر  دولت به هنر تئاتر کمک کنند .باید ببینیم دیگر سازمانها چه کمکی در بخش تئاتر کرده اند مرکز هنرهای نمایشی سالیانه سهم خود را مشخص کرده است و باید مجموعه‌ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم سهم خود را بدهد و دیگر سازمان ها استان نیز ازاین هنر  حمایت کنند. در این صورت شاهد رشد و شکوفایی این هنر در استان خواهیم بود.




نظرات کاربران