در حال بارگذاری ...

مردم «مناظر مجرم» را پسندیدند

 

اجرای "مناظر مجرم" به کارگردانی دریس ورهوفن که از دوم بهمن‌ماه اجرای خود را در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آغاز کرده، با استقبال خوب مخاطبان روبرو شده است.

 

این اجرا درباره دسترسی دائمی به اخبار در تلویزیون و رایانه‌ها و گوشی‌های هوشمند است که ما را به شاهدان ابدی شرایط پیچیده در سمت دیگر جهان تبدیل می‌کند. دوربین خبری بی‌طرف نیست، خواسته یا ناخواسته سوژه‌هایش را به مثابه قربانیانی نشان می‌دهد تا مورد قضاوت اجتماع قرار می‌گیرند.

 

دریس ورهوفن با اینستالیشن دوربین‌های بزرگ‌مقیاسش، واقعیت مقابله با تصاویر خبری ناراحت‌کننده را از نزدیک به مخاطبش نشان می‌دهد. او این سٶال را مطرح می‌کند که آیا ارتباط شخصی بین ناظر و نظاره‌شونده می‌تواند ایجاد شود یا خیر؟ اگر اخبار بتوانند بچرخند و به مخاطب نگاه کنند چه؟ اگر قهرمانان اخبار عصرگاهی بتوانند در چشمانمان بنگرند چه؟

 

در سال 2016 دریس ورهوفن یک مجموعه چهار قسمتی از مناظر مجرم را برای شهرهای اروپایی متعددی تولید کرد. اپیزود سوم این مجموعه در سی‌وششمین جشنواره تئاتر فجر در حال اجراست.

 

نمایش «مناظر مجرم» تا ششم بهمن‌، ساعت ۱۴ تا ۲۲ در گالری ایرانشهر اجرا می‌شود و شرکت اینترنتى رسپینا از این پروژه حمایت کرده است.

 

همچنین ورهوفن پس از آخرین اجرای خود در ششم بهمن، ششمین پنل این دوره از جشنواره را با عنوان"شاهد زیر ذره‌بین"  رأس ساعت ۲۰:۳۰ در گالری ایرانشهر، برگزار می‌کند.

 




نظرات کاربران